Dagis och Gävle

Igår började lilla sonen på inskolning på dagis. Känns som att det var igår han föddes och nu har han varit 2 dagar på dagis där trivs som fisken i vattnet. Han har ju alltid varit ett socialt barn och det syns verkligen nu när han kommer i en ny miljö.
Tur att vi gått på öppna ett tag och att vi har lämnat ifrån oss honom i några timmar lite då och då för att göra något lite själva, ex plocka blåbär och handlat (kanske inte det mest romantiska, men vi hade iaf ordnat med barnvakt på våran 6års dag och då var pojken bara lite drygt 3 månader. men vi var ju på orten då och det gick bra). Nu ska man bara får ordning på alla papper som behövs för att få in honom på dagis. Dessvärre kan ju inte jag lämna in schemat för hur han ska vara där i sommar än, men förhoppningsvis fixar jag det under helgen. 
 
Idag har vi varit till Gefle hund och katt praktik igen. Lorino Blev ju opererad för 2 månader sedan på torsdag och Ann, rahabpersonalen, tyckte att han är så duktig. Så nu blir det uppehåll på 3 veckor och sedan ska vi dit för "slutbesiktning" i början av juni. Helt otroligt! Känns så underbart att hela tiden höra att det gårt åt rätt håll för honom. Jag är så glad att han finns i mitt liv. Jag har aldrig varit med om att en hund är så snäll och social som han är. Tack världens bästa morfar, Torsten, för att du gjorde det möjligt för Lorino att få operationen. Du är Guld värd! <3 
 
När ändå var i Gävle spå passade jag på att gå iväg till Ohlssons tyger och stuvar där jag köpte 2 olika tyger. Jag hoppas på att få ut 2 filtar från varje tygbit som jag köpte. Ska försöka komma ihåg att lägga upp bilder senare. Jag har självklart planer med filtarna, men jag vill inte riktigt avslöja dom ännu. Kan ju säga att sonen kommer att få minst en filt kan jag ju säga. :) Det mest fantastiska med, det ena tyget är att till och med sambon godkänt det som en filt till lillpojken våran. :) 
Alla sovstilar är ju bra.. ;P Söta Lorino efter att ha varit till Gefle hund och katt- praktik för några veckor sedan. Måste ha varit ett jobbigt träningspass. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0