Stick/virkjunta

Har varit lite barn- och hundledig idag på em. Då passade jag på och letade efter mina joggingskor uppe på vinden och i en garderob där vi förvarar skorna, men dom fanns inte där.. :/ sambon får ta och leta rätt på dom när han kommer hem sen. Jag passade även på att ta mig en välbehövlig tupplur då jag haft ont och problem med magen i snart 2 veckor.
 
Nu ska jag snart iväg och hämta min son, min syster och min mamma för att åka iväg på stick/virkjunta. Det är väl mest jag som virkar där, de andra som är med stickar. Just nu är det 2 liknande projekt jag håller på med och förhoppningsvis så är jag klar med det ena om inte allt för lång tid. :) 
 
Ett av mina senaste projekt som blivit klart är denna tröja till min son. Riktigt nöjd med den, även om jag inte följde varken garnalternativ eller stickstorlek. Det sistnämnda är för att jag stickar lösare än man ska göra. Garnalternativet bytte jag eftersom jag tyckte att det garn jag hade hemma var så fint. Big verona är det iaf, och man behöver ju bara ett nystan och får garn över om man gör den i den storleken jag gjorde i, 80. :) mössan är arvegods och jag kan tyvärr inte säga i vilket garn den är gjord, fast jag skulle nog chansa på något som liknar soft cotton .;P Knapparna på koftan är köpta på Ohlsons tyger och stuvar. :) 

En bild på koftan jag gjorde till sonen som blev klar för inte så längesen. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0