Virkat och rabarber

Igår så gjorde jag mina första African flowers. :) Det var riktigt roligt och när jag väl förstod mönstret så gick det ju riktigt bra. :) det blev 2 blommor som redan är ihopmonterade. :) Hela det arrangemanget ska få en ny ägare innan veckan är slut. Kan ju säga att det var både tur och kul att det gick så fort och smärtfritt att göra. Synd bara att det hamnade flera saker på "Att göra"- listan. Jag måste tygla mig på den fronten men det gör ju inte saken bättre att jag köpte 4 drops-tidningar fyllda med en massa härliga mönster. Jag ska iaf få klart de projekt jag har påbörjat nu innan jag börjar på något nytt. Den meningen tycker jag att jag använder väldigt ofta, men att göra African Flowers var nödvändigt av ovan nämnda anledning och det gick fort. :P  

Nu är det dessutom rabarbertider! Jag ska åka ner till min mor i eftermiddag och förhoppningsvis plocka lite. Till helgen blir det nog att göra rabarbersaft. :) Smaskens! :) Har fortfarande lite blåbärssaft kvar sen förra sommaren och den smakar helt underbart! <3 Det måste ju vara en typ av terapi det också, att baka/göra saft/sylt/gelé osv. Kul är det iaf och jag hoppas att så många som möjligt tar vara på de frukter/bär som finns i trädgården. Har ni inte tid nu, frys in det och göra paj, saft eller något annat smaskigt med när ni har tid. :) 
 
Lorino lånade ut sin korg, lite motvilligt, när Alvin hade somnat hemma hos sin mormor för några veckor sedan. :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0