Marknad och Amigurumi :)

Idag har jag och Alvin varit på marknad i Långshyttan, Brukets dag, heter det väl egentligen ;P Jag hittade på en som stod och sålde både grytlappar och lite annat smått och gott. Bland dessa övriga saker så fanns det självklart garn. :/ Det slutade med att jag lyckades köpa 2 nystan av henne för 35:-/st. superfina garner som jag hoppas att jag kan göra något vackert av. :)
En annan som också stod på marknaden sålde Amigurumis. Bland dessa så fanns det en docka som jag kände igen. Jag gav nämligen bort en docka med samma grundmönster igår, men jag har ju som vanligt svårt att följa mönster så min tyckte jag var lite finare än hennes. Däremot så hade hon en himla massa andra amigurumis som jag blev riktigt imponerad av och dom var söta också. Jag var ju smart, läs dum, nog att inte ta kort på dessa eller be om ett visitkort. Men man får väl skylla sig själv lite också. Jag har väl tillräckligt att göra utan att hålla på och göra allt som faller en in. 

Trasdockan som jag gjort är efter Järbogarns mönster: http://media.jarbo.se/patterns/pdf/15-01_low.pdf
Min version tycker jag självklart bättre om, men deras är också superfin. :P Dockan jag gjorde fick min sons tremänning igår i 1års present. Lugn, min lilla son ska få en han också, den är redan halvklar, bara huvudet, armar och kjolen kvar, dvs benen och kroppen är klar. ;P 
Alvins tremänning fick både dockan och filten ni ser på bilden. :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0