en liten blanddag :)

Igår natt sov vi, jag, hunden och sonen nere hos min mor, eftersom vi hade stickkväll där och det blev ganska sent. Idag har vi planterat ut bärbuskar som jag tror kommer ge lite bär redan iår, iaf 2 av dom eftersom dom redan har blommor. :) Det blev vita krusbär, svartvinbär, rödvinbär och björnbär. :) 

Jag tror att jag är påväg att åka på en förkylning, eller så är det pollen som gör sig påmind... :/ Men då borde jag ju bara vara täppt i näsan och inte irriterad i halsen också. Men det visar väl sig. 

Just nu så sitter jag och letar efter ett projekt som jag ska ta mig an när jag är klar med de 2 alster jag håller på med just nu. Den som ska ges bort är det bara lite småsaker kvar på, men som det är just nu så har jag inte mycket lust att göra något alls, men det kanske går över innan veckan är slut.. det brukar det ju iaf göra. :) 
Det jag funderat på att göra är en sjal, börjar bli lite sugen på det eftersom i de grupper jag är med i på FB gör medlemarna en massa sjalar. Har dock inte bestämt mig om jag ska göra en stickad sjal eller en virkad. Med tanke på att jag inte är så hemma på att sticka med annat än räta och aviga maskor så kanske det är dags att vidga sina vyer på den fronten. ;) 
 
Visst är det skönt med värme, men det är inte ens mitten på maj och man sitter här och svettas utan överdrivet mycket kläder på sig och balkongdörren har stått öppen i lite mer än en timme.. börjar känna sig som att man är i klimakteriet, fast det borde vara flera år bort, hoppas jag ;P 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0