Matvägran från den lille.. :(

Varit iväg till BVC och träffat läkaren idag. Dom skulle skicka remiss till Barnkliniken i gävle så vi skulle få komma dit och prata med en dietist eftersom han gått ner ännu mer nu sen vi var dit förra veckan. Det är svårt att ha ett barn som är så livligt och aktivt. Speciellt eftersom han inte är så speciellt glad i mat, eller något annat som klassas som någon form av föda.. Eller jo, pasta, majs och ibland även ris. Han ligger just nu och sover men jag har en liten matlåda som han ska få när han vaknar. Chili con carne och ris blir det då. 

Att ha barn som inte är så rörliga kan ju vara frustrerande har jag förstått, men att ha ett barn som är så livlig att han går ner i vikt har jag inte hört talas om någon gång. Aldrig. Finns det fler där ute som har det problemet? Känns iaf som att det behöver uppmärksammas minst lika mycket som överviktiga barn. Det jag känner just nu är att vi är de enda i hela världen som har detta problem och att det ska ta BVC ½ år att börja lyssna på en känns förjävligt! Han skulle alltså behöva komma under den streckade linjen på kurvan innan det var dags att reagera?! Jag, som förälder, känner mig helt maktlös. Jag vet verkligen varken ut eller in. Att försöka sluta amma just nu känns som en omöjlighet efftersom han går ner i vikt. Jag vill ju se att det går åt rätt håll innan jag känner att jag kan sluta. Visserligen så ammar jag bara nattetid, men då vet jag iaf att han får i sig något. Som det är nu så känns det som att han behöver mig mer än någonsin. 

Vissa av er tänker väl kanske: "Varför inte ge honom välling eller gröt? Kanske försöka med ersättning." 
Vi försöker hela tiden, men han tycker inte om gröt,välling tar han inte, ersättning fick han, enligt läkaren inte dricka. Vilket jag absolut inte kan förstå och jag tänker iaf tolka det som att hon menar mellan måltiderna. Hon tittade på flaskan som vi hade med oss som innehöll lite Nan 3, men han hade nästan inte ätit någon frukost (½ youghurtburk på 60g) och till lunch åt han majs. Vi bara ge honom mat på speciella tider så att han inte går och småäter hela tiden och aldrig hinner bli hungrig. (personligen tror jag att han går hungrig mest hela dagarna...) Har ni några idéer på vad vi kan göra så får ni gärna höra av er! <3 
 
Tänk om du kunde prata och säga vad du ville ha att äta , lilla hjärtat! <3 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0