Neonatala "Neo"

Hjälp Neonatala avdelningar runt om i Sverige, det behövs! Det första jag gjorde var att bli bröstmjölksdonator till Neontala i Gävle. När jag pratade med en i personalen där så sa hon att de har ungefär 5 donatorer/ månad. Många barn behöver verkligen den näring som finns i bröstmjölken de första månaderna redan under deras första levnadstimmar och det är där donationen kommer in. Nu kan man bara vara donator tills dess att ens egen bebis är 3 månader så det behövs en del donatorer. 

Nur är det ju så att alla inte kan/vill bli donator, men det finns andra sätt att hjälpa till på:
 
 
"Virka bläckfisk för för tidigt födda barn". Helt fantastiskt! Med tanke på hur min son betedde sig under de första månaderna (höll gärna i saker som var i samma storlek som navelsträngen) så tror jag verkligen på denna idé! Jag trodde inte att det var så många som gjorde det, men fel till mig. Hoppas att så många som möjligt tar sig an detta och försöker i största möjliga mån att hjälpa de på alla Neonatala avdelningar runt om i Sverige!  Det finns virkskola för dig som är nybörjare och hjälp med frågor och svar om du kört fast.
Hoppas Verkligen att så många som möjligt väljer att hjälpa till! 
Här hittar ni hjälp och även länk till mönstret.  http://www.babydjungeln.se/virka-blackfisk/monster-pa-blackfisk/ Länken direkt till mönstret kommer här: http://www.babydjungeln.se/tutorial-blackfiskar/
Bilden är lånad från länken ovan. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0