Vården behöver vård!

Vissa dagar vet man verkligen inte vad man ska göra. Idag är en sån dag. Vi har flängt runt som små idioter hela dagen, ringt försäkringskassan, dagis, tandläkaren, hem och äta, iväg till öppna och sen iväg till BVC. Där är väl den stora knuten i magen på mig just nu.
 
Bakgrundsfakta: Jag har försökt att få hjälp till våran son sen vi flyttade tillbaka till Hofors, i slutet på november 2012, eftersom han är väldigt liten i maten och kurvan, som för övrigt redan var väldigt långt ner, började plana ut. Jag försökte varje gång vi var dit att få hjälp eller tips på vad jag som förälder kunde göra för mitt älskade barn. Det jag fick till svar var: "Aaah, jaa, aa, mmh, aaa, jaa." Tack för att du använder så avancerade svar, men det är min lilla son det handlar om. När vi sedan var på 12månaders koll och vaccination så fick vi först en tid när han blir 15 månader. Läkaren sa då att "näädu, denhär killen måste vi hålla lite koll på med tanke på att han är så långt ned på kurvan. " Så vi har sedan dess fått en tid per månad för att hålla koll på vikten. Jag har varit på dom och sagt att jag vill ha hjälp sedan November förra året. och NU, idag så blev det helt plötsligt eld i baken på distriktsköterskan. Nu hade han inte gått upp så mycket, rättare, han hade gått ner 20 gram. så nu ska vi iväg och träffa läkaren nästa vecka och eventuellt en dietist. 

VARFÖR SKA DET VARA SÅ JÄVLA SVÅRT ATT FÅ HJÄLP INOM VÅRDEN? 
Ska det vara nödvändigt att ungen ska börja tappa vikt innan ni tar en på allvar? Det är sjukt! Helt rubbat. Jag fattar inte varför ni inte lyssnar på en och hjälper till innan det går såhär långt!!?! 
Jag hoppas verkligen att detta göra att vi får hjälp. Jag tappar verkligen förtroendet för vården mer och mer för varje dag. Hur ska jag veta att jag är i goda händer när det verkligen behövs, om det behövs, när sånna här saker händer hela tiden?! 
 
Hur kan man göra så och mot små barn vars liv knappt har börjat? 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0