Äntligen!

Igår när vi var på Gefle hund och katt praktik så fick vi äntligen godkännande. Lorino får gå i trappor igen! Inte överdrivet mycket, men jag behöver inte bära honom när vi ska gå på promenader. Härligt! Dessutom fick vi örat uppkollat på samma gång. Så nu har han fått medicin för det och uppföljning blir nästa vecka. Förhoppningsvis så ser det bra ut då. :) Han hade tydligen svamp i båda öronen så det var stark medicin som gällde, Stark stesolid. 
 
På tröjan så har jag kommit en bra bit påväg. Alla raglansömmar är ihopsydda så nu ska jag ta och börja göra kragen till tröjan och leta reda på knappar som passar till sen är den klar. :)  Då blir det väl fokus på dockan och jag tror nog att jag kommer att göra en till sonen sen också, men det visar väl sig. ;P Får se hur länge jag klarar av att hålla fokus på ett projekt, men det lyckades jag ju nästan med när jag gjorde filten till min mor och den höll jag på med 30 oktober - 30 mars. Det som smet emellan var Alvins virkade frukter i ca 1 månad. 

Idag ska vi börja göra tvål också. Har fått en beställning av mammas kille. Han vill ha något från Sverige när han ska över till sina finska släktingar i sommar. Det jag får är material, något att göra och barnvakt. Helt okej byte tycker jag. Självklart så sparar jag några tvålar till mig själv också. Man kan ju inte ge bort alla alster! ;) 
 
Mammas gobit smaskandes på en virkad jordgubbe! :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0