Tänk om Landstinget Gävleborg!!

 Kollade på http://www.lg.se/Jobba-med-oss/Vardgivarportalen/Amningsstrategi-for-Landstinget-Gavleborg/ForlossningBB/ och ser att den första punkten på Eftervård efter fårlossning är "Skilj inte mor och barn, de behöver varandra både dag och natt." Hur kan det då komma sig att BB och 107A, Neonatala Avdelningen, inte ens är på samma plan? Det är helt sjukt. Min son vårdades på den avdelningen pga att han var mer än 20% tillväxthämmad enligt alla dessa kurvor, jag blev vårdad på BB för att jag haft havandeskapsförgiftning från v 32. (sonen född v 37 efter igångsättning.)
 
Hur, ja HUR TÄNKTE NI DÄR? Hur han ni ha dessa avdelningar på olika plan? Det är helt sjukt. jag fick springa upp och ner hela tiden eftersom sonen skulle sondmatas nere på 107A och mitt blodtryck skulle övervakas på BB. Hur hade ni tänkt att blodtrycket skulle gå ner när jag fick springa skyttetrafik mellan avdelningarna? Vi kunde inte bara var på BB eftersom personalen där inte är där för barnens skull utan för mammornas, så dom hade ingen utbildning i sondmatning. Nere på 107A, Neo, kunde vi inte få ett rum eftersom jag var inskriven på BB i minst 3 dagar pga havandeskapsförgiftningen och för att personalen där är för barnen. Första natten vi spenderade där var vi på olika avdelningar, jag låg uppe på BB och min son nere på Neo för att sola och bli sondmatad( han solade för att  . Detta var, och är än idag,för mig helt ofattbart! Hur kan ni skilja på mor och barn på detta vis? 
 
Det som är mest skrämmande är att jag vet att jag är långt ifrån den första som upplevt detta/ liknande och jag var inte den sista heller. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0