Tröja, docka och vovve

Den senaste veckan har jag stickat en tröja till sonen, dessvärre är den inte riktigt klar. Jag ville ha den klar till helgen men mamma hade lånat mina rundstickor och blockningen tog längre tid än beräknat. 
 
Mönstren är från Järbogarn, men jag har använt Big verona att göra tröjan i istället för Fuga/ de andra alternativgarnerna. jag har också gått ner ½ stl på stickorna så jag använder 3 och 3.5 istället för 3.5 och 4. Jag hade ju det garnet hemma, och ett nystan räcker ju till mer än en tröja i stl 80 (sonen drar stl 68-74 för tillfället) så jag tyckte att det var bra. :) 
http://media.jarbo.se/patterns/pdf/91018_low.pdf Jag stickar tröja D. den blir jättefin i melerat blå/vitt garn. 
 
Jag håller dessutom på med en liten trasdocka till mitt kusinbarn som fyller 1 år i maj. :) Eftersom jag har en del Soft cotton hemma i olika färger så tyckte jag att det skulle passa bra med en trasdocka i fina färger. :) Dockan kommer också att få lite personliga saker, men har inte bestämt mig för vad riktigt än. :) Jag har en del planer, men  vet inte vilken jag ska följa. Men jag har ju lite mer än en månad på mig än så länge så jag hinner nog ändra mina planer många gånger innan det är dags för inslagning. :) 
 
Mönster till trasdockan: http://media.jarbo.se/patterns/pdf/15-01_low.pdf Jag gör den dock i lite andra färger eftersom jag inte riktigt hade de färgerna hemma, men den ska väl vara personlig, och det kan ju hända att man får för sig att göra fler dockor sen. :) 
 
Lorino, min hund, ska som vanligt iväg till veterinären idag i Gävle. Skönt att få se att det går framåt efter operationen och att få uppgifter att göra med honom. Han är så duktig och sköter sig riktigt bra. Watertreadmill och ackupunktur antar jag står på schemat för honom där inne idag. Hoppas att han snart får börja gå i trappor igen. Ibland hinner man ju inte på honom och då slinker han upp fast han inte får. :/ 
Benet Lorino har i munnen på bilden är efter detta mönster: http://media.jarbo.se/patterns/pdf/15-03_low.pdf
Det är dock gjort i Molly garn. :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0