Tuttmössa och stickad tröja

Tuttmössa, ni vet, en sån som små bebisar har på sig när man ammar dom och det ser ut som att hela bröstet är framme. Jättesöta, virkade, har dock inte skymtat ett mönster på någon sådan, men det kan väl inte vara så svårt att frihandsvirka en sådan. Eller? 

Det är nog iaf mitt nästa projekt,  just nu håller jag på med en tröja åt min son. Började på en, men garnet jag gjorde den tröjan i var inte det garnet som skulle vara till det mönstret så tröjan blev jättestor. Repade upp den och tog Big Verona från Järbo garn och började på en ny tröja istället. :) Har gjort en tröja i samma mönster och med en annan färg på Big Verona, men den är lite för liten för honom nu så han får en till som jag hoppas blir klar till nästa helg.  Färgen jag har nu är helt underbar blåmelerad och jag tror att den kommer att bli jättebra på honom. :D 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0