Utmanar mig själv!

Jag har ett problem, som de flesta pysslare säkert känner igen. Jag köper jättemycket saker som jag gärna vill göra något av. Ex 5 nystan i olika färger men samma garntyp, tyger som jag vill göra något snyggt av, broderier och en massa träsaker som man kan måla något snyggt på. Jag har räknat lite snabbt och kommit fram till att jag har pyssel för säkert 5000 kr som bara ligger.
 
När jag väl kommer på något som jag vill göra i tex garn, som frukter, filtar, koftor eller något annat roligt, så visar det sig att jag inte har tillräckligt av det garn jag har och behöver, så då köper jag nytt. Men jag känner att jag måste minska mitt lager av impulsköp så nu har jag bestämde mig för, för några veckor sedan, att jag skulle göra slut på ett visst antal nystan innan jag fick köpa nytt. Självklart så kom jag på att jag ville göra frukter till sonen i samma veva, så det sket sig lite med att inte köpa nytt garn. Sen försökte jag igen, då visade det sig att jag var ca 2 meter garn för kort till en filt som jag jobbat med sedan oktober 2012. 

Nu har jag bestämt mig, igen, att nu får jag ABSOLUT INTE köpa mer garn innan jag gjort slut på 15 nystan. Inte ett enda garnnystan!! Behöver jag nytt garn till ett pågående projekt så får det läggas på hyllan tills jag lyckats! 
Och jag kan meddela att idag så har jag redan gjort slut på 2 nystan. :) ( restgarner räknas naturligtvis!) så nu har jag bara 13 nystan kvar att göra slut på! :D Jag hoppas att det går bra denna gången. Klarar jag mig längre med de garner jag har så ska jag belöna mig på något vis senare iår, kanske med en tripp till Ullared! Fler galna "kärringar" från Hofors måste ju ner dit! :D 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0